onsdag den 27. juli 2011

Ejnar terper fransk og får en ny ven :-)

Så er der gået et par dage og Ejnar er ved at falde lidt ned igen, efter at han i mandags så et billede af sig selv i Nordjyske. Han kan ikke forstå, at han ikke bliver berømt med et slag, men sådan fungerer det jo ikke.

Ejnar vil jo i gang med at træne til pilgrimsvandringen, så i morges da jeg kulle ud og løbe, stod han klar til at komme med. Han foreslog, at da han jo ikke er startet på træningen endnu, så kunne jeg tage rygsækken på og så kunne han sidde der og tjekke området og naturen omkring os.

Der måtte jeg godt nok sætte grænsen! Vores naboer har alle ferie og hvad ville de ikke tænke, hvis jeg kom stæsende op ad vejen, men en skør græshoppe (undskyld Ejnar) hængende ud af rygsækken. De er nok vant til lidt af hvert fra min side, men der er jo ingen grund til at gøre dem yderligere bekymret.

Ejnar var noget fornærmet da jeg løb afsted, men han satte sig så i stedet til at terpe fransk. På lørdag går turen nemlig til Frankrig, hvor han skal ned og møde franske græshopper og afprøve sine nyerhvervede sprogkundskaber :-) Han fabler om en lille kuffert og sovepose, men jeg har fortalt ham, at man ikke kan få alt hvad man peger på (i hvert fald ikke hvis man er en lille grøn fyr, som er her på tålt ophold).


Og så har Ejnar fået en ven mere. Hun hedder Gurli og er en skøn høne. Ejnar var lidt betænkelig i starten, da vi ikke lige var klar over, hvad høns egentlig spiser, når de render rundt derude i det grønne og Ejnar holdt derfor en pæn afstand til Gurli i starten, men nu er de perlevenner. Ejnar er begyndt at gå og fable om, at Gurli godt kunne tænke sig at komme med til Frankrig, men det er vist mere Ejnars ønske end Gurlis :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar