torsdag den 6. oktober 2011

Kan græshopper blive stressede?

Jeg har været hjemme de sidste par dage pga. stress og det har både givet mig ro og overskud til at tænke nye tanker. Ejnar og jeg har fået snakket om mangt og meget og Ejnar er nu kommet frem til at han måske også er ved at få stress :-(

Det er store ord fra sådan en lille fyr (som man selvfølgelig skal tage alvorligt) og Ejnar fortæller mig, at det er hårdt at komme til et nyt land, lære nye skikke, lære sproget og samtidig være tro mod sig selv og de værdier, man har med sig. Men Ejnar vil gerne lære, så han har sat sig for at blive mere dansk.

Ejnar har derfor. taget "danskerprøven" og det slap han (mildest talt) ikke særlig godt fra! Ejnar burde i virkelig slet ikke have haft lov at komme ind i landet ifølge den (hm..........det har han jo sådan set heller ikke fået lov til, da han er smuglet over grænsen............af mig :-( )



Ejnars stress stammer også (ifølge ham selv) fra, at han jo i en periode havde tabt hovedet og det kan selvfølgelig godt være stressende (det er det i hvert fald, når det en sjælden gang sker for mig. Heldigvis for mig er det ikke bogstaveligt, men mere i overført betydning).

Hvor om alting er. Nu går vi så og hygger os, hviler os (se billedet) og tager det med ro, samtidig med at vi får en god snak. Ejnar skal med på Helsemesse i Hjallerup i weekenden og det har han rigtig store forventninger til. Måske han ikke helt har forstået, hvad det går ud på, men han glæder sig i hvert fald rigtig meget og så må man ikke håbe at forventnings glæde er den største, men også håbe at han får nogle af alle forventningerne indfriet! De oplevelser er jeg sikker på, at han nok vil "berige" jer med på et senere tidspunkt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar